Jalama - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van John en Gertruud Wit - WaarBenJij.nu Jalama - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van John en Gertruud Wit - WaarBenJij.nu

Jalama

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Gertruud

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gistermorgen tijdens ontbijt om 07.00 uur nog ff FaceTime met Mascha, alles gelukkig goed in Schagen e.o.
De bedoeling was om gister in Montery aan te komen, is niet gelukt. Niet echt vervelend, we stonden uiteindelijk op Jalama Beach. Deze Campground was te bereiken via een 14 Miles one Way road. Prachtig door geweldige natuur, de heuvels lijken met een penceel bewerkt te zijn in allerlei prachtige kleuren, mazzel, voorjaar. Daar aangekomen bleek het DE Kitespot te zijn welke was beloofd. Mooie plaats op een heuvel gevonden voor de camper om daarna lekker een paar uur op het strand te zitten en te genieten van de Kiters. s'Avonds gedobbeld (10.000 spel) en om 21.30 loof en plat.
Vanmorgen al om 07.00 op pad, de Highway 1 wachtte op ons.
Dit is DE weg langs de kust tussen L.A. En San Fransico. Eerste stop was even na Pismo Beach. Koppie gezet en mooi uitgekeken op een bankje over de Oceaan. Daarna Moro Bay aangedaan, mooi vissersplaatsje met veel zeehonden. Daarna begon de Highway 1 pas echt. Wat een mooie weg, aan de ene kant de heuvels en aan de andere kant de grillige kust van California met zijn azuurblauwe zee en prachtige baaien. Deze weg wordt aangeprezen als de mooiste weg in de USA, voor ons komt hij wel in de top 5, maar de mooiste? We hebben al zoveel moois gezien tijdens onze reizen, moeilijk kiezen.
Diverse keren gestopt en vergaapt aan de schoonheid. Julia Pfeiffer State Park was wel het hoogte punt, een waterval welke op het strand neerstortte en nog heel veel moois er om heen.
De boys vergaapten zich aan zoveel schoonheid, "het mooiste wat wij ooit gezien hebben!"
Nu zitten wij in een roadcafe, lekker westernsfeertje, biertje, chips en guacamole, onderwijl kijkend naar de NBA. De Campground welke wij op staan is hier onder aan een riviertje. We kunnen zo struikelend vanuit het café de camper in rollen. Zal niet gebeuren hoor, we houden het gnappies!
Gertruud zegt net dat ik ook ff moet mededelen dat ik een grijze oude man met dito baard geworden bent, mijn scheermesjes apparaat is de eerste dag al kapot gegaan en hier in de USA scheert niemand zich met als gevolg dat ik er uit zie als een landloper, zegt Gertruud, de jongens vinden dat ik er van opgeknapt ben!?
Morgenochtend gaan we richting Carmel waar Clint Eastwood enige jaren geleden burgemeester werd nadat hij door regels werd gedwarsboomd en bedacht, als ik nou effies Burry wordt dan kan ik dat ff fiksen,aldus geschiedde. In Schagen vergeeft de vader het wethouderschap aan zijn zoon, hier is het niet anders, corruptie van de bovenste plank. Zo, na het zoveelste budweisertje begin ik al aardig door te slaan, dus is het beter te stoppen.

Later.

  • 13 Mei 2014 - 10:02

    Wilhelmien:

    Zo zo familie jullie reizen weer wat af. Ik lees wel meer stranden dan in jullie andere reizen, komt dat dat je nu meer langs de kust gaat dan andere keren? (Mijn topografie is niet best hoor, heb alleen een heel goed richting gevoel hahahha)
    Ennnnnn we willen een foto van die grijze man met de baard.....
    groetjes voor jullie allemaal!!!!! pas goed op elkaar

  • 13 Mei 2014 - 19:21

    Caroline:

    Niet te veel meer schijven over dat mooie Amerika hoor anders ga ik ook nog enthousiast worden over dat mooie land. Verder sluit ik mij bijnier bericht van zwillemien aan dat ik een foto wil van die landloper xxx

  • 14 Mei 2014 - 10:30

    Ben En Marga:

    Hallo jongelui daar in Amerika,
    Gisteren van Kees en Els gehoord dat we weer jullie reisverslagen kunnen volgen.
    En we hebben ze gelezen en John je maak er altijd weer een mooi verslag van. Prachtig!! Fijn en leuk om te zien dat het jullie naar het zin gaat en dat jullie veel zien on the road. Doe Gertruud en de mannen de groetjes van ons en geniet lekker zo met elkaar. xx

  • 14 Mei 2014 - 21:28

    Corrie En Laurens:

    John, je schrijft prachtige verslagen. Prismo beach, Moroni bay, allemaal plekken waar wij ook zijn geweest en als ik jouw verslag lees, beleef ik dit ook weer op nieuw.
    The Highway 1, prachtig! Groeten aan iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Gertruud

Actief sinds 19 April 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6453

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Samen met de boys

Landen bezocht: