Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van John en Gertruud Wit - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van John en Gertruud Wit - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Gertruud

28 Mei 2014 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal!
Het is hier nu dinsdag 21.10, thuis is het woensdag 06.10.
We zijn net terug in het hotel voor ons laatste nachtje. Vanmorgen hebben we de camper ingeleverd in een plaatsje net onder de grens van Canada met de USA. Vandaaruit zijn we de grens overgestoken en gebracht naar dit hotel in Vancouver van waaruit wij morgenochtend weer via Chicago naar huis gaan.
Martijn en Jeroen vliegen morgenavond, die hebben dus nog een dagje in de stad te goed. Wij zijn vandaag met z'n vieren Vancouver in geweest, vanuit het hotel met de skytrain naar het centrum, prima geregeld.
Na een lunch bij Tim Hortons en een uurtje slenteren de Hop On Hop Off bus gepakt en 90 minuten door de stad gereden, mooi hoor en wel ff relaxter dan slenteren. Daarna mooi anzeten en lekker gegeten in een barretje waar we het eerste gedeelte van een play-off. wedstrijd van de NBA hebben gekeken, daarna naar het hotel.
Het is met mijn verhalen over onze vakantie wat anders gelopen dan wat in mijn bedoeling lag.
De oorzaak was dus dat we op de campgrounds nergens verbinding hadden met het internet. We waren zo verknocht aan de prachtige plaatsen op de State Parken dat we de parken steeds weer opzochten, het "ongemak" van geen internet voor lief nemend.Wat dus wel betekende dat ik werkloos was.
Wel, ik neem jullie in vogelvlucht toch ff mee. Ik was gebleven daar waar we Mascha op hadden gehaald van het vliegveld.
We zijn direct San Francisco ingegaan met die 10 meter lange bak.
Net na Fischerman's Wharf en net voor de Golden Gate Bridge een strandje gevonden waar Martijn kon Kiten. Er stond een prima wind dus pak aan en de plank op, zigzaggend tot onder de brug, mooi hoor!
Daarna aan de andere kant van de brug in Sausalito een Campground gevonden wat niets voorstelde maar wel lekker dicht bij de Ferry die ons de volgende dag weer terugbracht naar het centrum. Eerst met de Cable car omhoog, Star Bucks in en lopend weer terug. Ferry weer op, camper in en op weg het binnenland naar Clearwater Lake S.P.
De volgende dag weer naar de kust waar we gingen staan in het plaatsje Trinidad aan een super mooie baai.
Vandaar uit de kust weer gevolgd om uit te komen bij Florence in het Oregon Dunes S.P. . Lange wandeling gemaakt door de duinen naar het totaal verlaten strand, wat een rust en ruigte.
Dan 21 mei, Martijn jarig. De camper versiert met ballonnen en lang zal hij leven gezongen.
Zijn vrienden hadden hem verrast met een rit in een Dunebuggy. Dit is een grote buggy met plaats voor zes personen en die dan door het duingebied scheurt. Tjonge wat was dat een belevenis, echt geweldig. Met topsnelheden van 100 km racen over de duinen, schuin hangend, stijl tegen de heuvels op en er met groten vaart weer af en vergezeld door een een lawaai wat op een straaljager deed denken, we hebben gegild van plezier!
De dag erna ben ik ff kwijt, daarna aangekomen in Hood River aan de Columbia rivier net op de rand van Oregon en Washington.
Mooie rit gemaakt, prachtige watervallen waarvan er een was van 190 meter hoog. Een lang pad voerde naar de top, De Kids gingen naar de top, voor Gertruud was het te lang, wij zijn halverwege teruggegaan.
En zo was Mascha de volgende dag zes dagen bij ons en vertrok weer vanuit Portland, heerlijk dat ze deze dagen bij ons kon zijn!
Wij op weg naar Mount St.Helene maar dat feest ging niet door, de weg bleek afgesloten, er lag nog teveel sneeuw. Ook Mount Rainier was om de zelfde reden afgesloten. We moesten onze plannen dus veranderen en besloten toen weer naar de must te gaan. In een roadhouse een lekkere hamburger verorberd en daar konden we ook weer ff internetten. Het weer voor de dagen welke volgden bekeken en het zou in die regio 5 dagen gaan regenen.
Weer topoverleg, wat nu. We besloten weer het binnenland in te trekken, over de Cascade Mountains heen, aan de andere kant van deze bergrug is het bijna altijd mooi weer, totaal andere natuur, woestijnachtig.
De campgrounds bleken het weekend echter allemaal volgeboekt te zijn, Memorial Day in de USA op de laatste maandag van mei.
Iedereen heeft dan een lang weekend vrij en de Amerikanen zoeken massaal de campings op. Tijdens Memorial Day worden de doden uit alle oorlogen herdacht.
Wij dus aan het wildkamperen, prachtige plaats gevonden, net van de weg. Kampvuur gemaakt en als kinderen zo blij, wat mooi.
De volgende dag het zelfde "probleem" , natuurlijk weer alles vol.
Weer wildkamperen in het Okanogan National Forrest. We stonden vlak een rivier met een mooie stroomversnelling waar we ons de volgende dag in hebben gewassen, ons water was op geraakt, niet erg, alleen maar leuk!
We hadden die dag en nacht gezelschap van een hert die steeds maar rond onze plek bleef snuffelen. Zodra wij bewogen ging hij er weer vandoor om even laten weer terug te komen.
De volgende dag North Cascades N.P. in en vlak bij Manzama een prachtig State Park gevonden met veel plaatsen vrij, de Amerikanen waren inmiddels weer verdwenen misschien ook omdat het weer niet zo mooi was, af en toe een motregentje.
Wij hebben een wandeling gemaakt de bergen in, na een uur werden we beloond met een uitzicht van een rivier ver beneden ons en besneeuwde bergtoppen op de achtergrond!
Gisteren weer aangekomen aan de kust, de strait of Georgia welke de USA scheidt van Vancouver Island.
We stonden in een camping aan het water met een mooi strandje.
Aanvankelijk regende het maar geleidelijk werd het weer mooier en lekker aan het baaitje gezeten.
Vanmorgen dus naar Vancouver, het is weer voorbij, ik ga zo de kooi in.
Leuk dat jullie ons gevolgd hebben, bedankt voor de reacties!
Wij hebben het prachtig gehad, zo geweldig met de Kids en ook zij zijn onder de indruk van al het moois.
Tot thuis!!!

• 28 Mei 2014 - 08:20

Caroline:

Wat weer een mooie inhaalslag,
    Goeie reis naar huis!
    liefs Caroline

• 28 Mei 2014 - 08:48

Margreeth En Harry:

Wat fijn te lezen dat jullie weer zo genoten hebben. een hele goede terugvlucht en tot gauw!
    Knuffel Margreeth en Harry

• 28 Mei 2014 - 10:39

Kees En Els:

Bedank voor jullie reisverslag.
    Was leuk om te volgen.
    Fijn dat jullie het leuk hebben gehad met de hele familie.
    Groetjes aan iedereen
    Groetjes Kees en Els

• 28 Mei 2014 - 11:21

Ben En Marga:

Wat weer een fantastisch mooi geschreven verhaal John. Je bent je beroep mis gelopen!! Een heel goede reis terug en de groetjes van ons.

• 29 Mei 2014 - 02:20

Corrie En Laurens:

Jullie hebben veel gezien, John je schrijft fantastisch. Fijn dat jullie hebben genoten.
    Een goede terugvlucht. Gr. Corrie en Laurens

• 29 Mei 2014 - 21:56

Marriet :

Ik heb niet alle verhalen kunnen lezen , maar wat enig voor jullie dit zo met elkaar te hebben kunnen doen ! Ik droom ervan om ook zo'n reis te gaan ondernemen.

• 29 Mei 2014 - 21:56

Marriet :