Yosemite - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van John en Gertruud Wit - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van John en Gertruud Wit - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Gertruud

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Lee Vining

Vroeg vertrokken vanuit Big Sur, allereerst de 17 Miles drive gedaan bij Carmel. Een route over een schiereiland met veel moois. Niet alleen de natuur maar ook de huizen van de zeer welgestelde Amerikanen die hierheen optrekje hebben. Twee golfbanen zijn er aangelegd om lekker bezig te zijn. Al zou je geen deuk in een pakje boter kunnen slaan is het nog prachtig om met zo'n karretje achter je aan lekker over die banen omringt met palmbomen en baaien te lopen.
Vandaar naar Yosemite, 230 Miles door niet zeggende natuur.
Tot Yosemite want daar begint het genieten weer. Eerst door de Vally gereden maar dat vonden we te druk. Eerst een Campground gevonden in El Portal, net buiten Yosemite. Gister naar Glacier Point gereden, een 26 Miles route bergop door Het park. Onderweg zijn de boys afkoeling gaan zoeken onder een waterval, stunten hoor, klimmen en klauteren en ijskoud! Even verderop was ik aan de beurt, wat een mooie ervaring maar wel piekje koud.... brrr....
Bovenop Glacier Point twee uur genoten van de adembenemende uitzichten, prachtige watervallen en beneden ons op 1 kilometer diep de Valley. Martijn en ik nog ff gestunt door op zo'n overhangend stuk rots te gaan staan en vastgelegd voor eeuwig.
Ik durfde niet te gaan staan, 1 kilometer ravijn onder je dasniet niks. Harry en Margreeth weten er van, we zijn hier ooit samen geweest!
Daarna weer de berg af en de Tioga road op,weer watervallen en mooie meren. De campgrounds zijn allemaal nog gesloten, er ligt nog sneeuw en het vriest s'nachts te hard, het is daar 3000 meter hoog.
Dus maar een stukje gezakt en gaan staan aan een waterval op Aspen Camp. Wat een natuur, s'Avonds kampvuur gemaakt, gedobbeld en om 21.00 plat.
Vanmorgen zijn de boys aan de wandel gegaan de bergen in, mooie route door de sneeuw met flinke klauterpartijen.
We zitten nu op een terrasje in Lee Vining, cappuccino en WiFi, wat wil je nog meer. Het weer is prachtig, alle dagen zon en 30 graden. Ik ga op veler verzoek zo mijn baard ff spotten en probeerde bij het verhaal te plaatsen!
Nog twee dagen en Mascha komt ons vergezellen!

Bye.

• 15 Mei 2014 - 21:42

Laurens En Corrie Buren:

Wat leuk dat Mascha jullie ook komt vergezellen. Yosemite hier zijn we 5 jaar geleden met de jongens geweest, prachtig en Clacier Point geweldig.

• 15 Mei 2014 - 22:24

Caroline :

Wat toch geweldig om zo te genieten met elkaar. Ik kijk er naar uit om alle foto's te komen kijken onder het genot van een heerlijk Amerikaans broodje hamburger
    Xxx Caroline